|
|
Mexico-stad vraagje |
|
Door: Anja Schrooten - Gast
Datum: 30-12-2009 12:07:42 | | Kan iemand mij vertellen wat de absolute hotspots zijn in Mexico-stad welke ik als toerist zeker niet mag missen. Wellicht niet zozeer de plekken die in iedere reisgids staan maar met name plekken uit eigen ervaringen.
Alvast bedankt!
Anja | |
Door: www.mexicovandaag.nl - Gast
Datum: 31-12-2009 05:08:39 | | Hoi Anja,
Ik ben de afgelopen drie dagen weer in Mexico Stad geweest en mijn hot-spots zijn:
- Bosque de Chapultepec o.a. Panda beer in De Zoo (gratis entree), Frida's en Diego's in Museo de Arte Moderno en om kennis te maken met de Mexicaanse cultuur o.a. maya' en aztkenen het Museo Nacional de Antropologia (vergeet niet de Voladores voor het museum!)en het Castillo Chapultepec.
- Coyoacan o.a. Viveros(heerlijk park om te wandelen en aan de drukke stad te ontsnappen), Casa Azul en Anahuacalli.
- Centro Historico o.a. Uitzicht boven op de Torre Latinoamericana, de tuin in het Palacio Nacional (vergeet je paspoort niet!), Museo Mural Diego Rivera (geweldige mural!)
- Xochimilco o.a. Museo Dolores Olmedo Patino
Ik kan nog wel even door gaan maar dit zijn de hot-spots van de afgelopen drie dagen waarvan ik de meeste al meerdere malen heb bezocht. Een manier is om de Turisbus voor $180 pesos (2 dagen) te nemen dan kom je langs de meest bovengenoemde spots. Oh ja bijna vergeten de piramide van Cuicuilco net zo oud als Teotihuacan met prachtig uitzicht op de stad en de bergen (entree gratis.)
Veel plezier!
Met vriendelijke groet,
Mexico Vandaag
| |
| |
|
|
|
|